Jak poznać siebie.

Dużo łatwiej byłoby nam żyć, gdybyśmy się chwilę zatrzymali i przyjrzeli sobie. Na początek dobrze jest ustalić jakim jesteśmy typem osobowości .

To pozwala poznać nasze mocne i słabe strony. Mając tę świadomość, możemy wykorzystywać w życiu codziennym nasz potencjał. Znając nasze słabe strony wiemy nad czym powinniśmy pracować. Wystarczy 12 minut , by się o tym dowiedzieć . Test osobowości znajdziecie tutaj.

https://www.16personalities.com/pl/darmowy-test-osobowosci

W poznawaniu siebie ważne jest również, jakimi wartościami kierujemy się w życiu.

Tych wartości jest bardzo dużo. Wolność, miłość, sukces, tolerancja, kreatywność, niezależność, szczęście, duchowość, zdrowie, rodzina…

Dobrze sobie uświadomić, które są dla nas szczególnie ważne i czy żyjemy w zgodzie z nimi. Jeżeli tak jest, to pewnie nasze życie jest harmonijne, a jeżeli nie ?

Jeżeli w pracy, w rodzinie nie możemy żyć w zgodzie ze swoimi wartościami to tylko kwestią czasu jest, kiedy zacznie cierpieć nasze zdrowie psychiczne.

A teraz najtrudniejsza rzecz . Jak rozpoznawać nasze emocje i nauczyć się z nimi żyć w harmonii. 

Lustrem naszych emocji są inni ludzie, to co nas w nich najbardziej denerwuje, odzwierciedla nasze negatywne emocje, na które sobie nie pozwalamy. Skrywamy je przed sobą, bo tak nas wychowano, nauczono. Musimy sobie dać pozwolenie na te emocje, zaakceptować je w sobie. Tacy też jesteśmy. To nic złego. Jeżeli denerwują nas ludzie agresywni to musimy sobie zdać sprawę, że agresja w nas też może być pozytywna, może w sytuacji zagrożenia bardzo nam pomóc.

Wyższym poziomem pracy z naszymi emocjami jest wgląd w siebie i z tej pozycji przyglądanie się naszym emocjom. 

Dobrym sposobem jest medytacja. 

To bardzo prosta metoda, choć wielu wydaje się trudna. Wystarczy usiąść po turecku, na stopach, lub na brzegu krzesła, wyprostować plecy, zamknąć oczy i skupić  się na swoim oddechu. Wdech, wydech, wdech, wydech.... Oddychamy brzusznie, czyli przy wdechu wypychamy brzuch lekko do przodu a przy wydechu cofamy go w stronę kręgosłupa.

To jedna z metod medytacji, jest ich bardzo wiele. 

Staramy się myśleć tylko o tym. Oczywiście będą nam przez głowę przemykać natrętne myśli, ale nie skupiamy się na nich, pozwalamy im przepłynąć dalej, nie obdarzamy ich emocją. 

Wystarczy 20 min dziennie.

Gdy nauczymy się praktykować medytację, łatwiej przyjdzie nam zatrzymać się nad emocją, która właśnie nas zalewa. Obejrzeć ją , uświadomić ją sobie i zaakceptować . To pozwoli jej odpłynąć, a nie pozostawać z nami na długo. Dostrzegając ją i akceptując odbieramy jej moc i władzę nad sobą.

Ważne jest również to, żeby sobie uświadomić, że w naszym życiu wszystko jest po coś. To czego doświadczamy ma nas czegoś nauczyć, żebyśmy mogli pójść dalej.

Ta świadomość pozwoli nam łatwiej zaakceptować trudne doświadczenia. 

Kiedy to wszystko sobie uświadomimy będzie nam dużo łatwiej żyć w zgodzie ze sobą. 

Bądź na bieżąco. Zapisz się na newsletter!
Loading
Najpopularniejsze wpisy:
UMYSŁ EMOCJE DUSZA "Jak odnaleźć siebie?”
Psychosomatyka
ODPORNOŚĆ
TRAUMA , JAK JĄ POKONAĆ.
Jak działa akupunktura w psychologii.
Konsultacja psychologiczna- jak pracuję.
Medycyna chińska – zdrowie to równowaga
Oczyszczanie stresu
Jak poznać siebie.
Czy słowa są ważne ?
Ostatnie wpisy:

Kategorie

Poradnia Dobrej Energii

Mgr inż Jolanta Kudera
Tutaj leczę ciało i duszę za pomocą akupunktury i dietoterapii
Umów wizytę
phone-squareenvelope-square linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram